Odszkodowania za opóźnione i odwołane loty
oraz za odmowę wejścia na pokład
Od 4 lat skutecznie pomagamy w uzyskiwaniu odszkodowań dla pasażerów
Uzyskaj nawet do 2,500 zł od osoby
Wywalczamy zwrot dodatkowych kosztów
tj. wynajęcie hotelu, taxi czy zakup posiłków
Bezpłatna analiza zgłoszenia. Niezmienna, niska prowizja od wygranego odszkodowania - 22% brutto
Strona główna » Procedura postępowania » Przepełniony pokład
Czy spotkałeś się kiedyś z odmową wejścia na pokład w wyniku nadwyżki pasażerów?
Stałą praktyką linii lotniczych jest sprzedaż większej liczby biletów, niż jest miejsc na pokładzie samolotu.
Wynika to z faktu, że nastawione na zysk linie lotnicze, bazując na statystykach, chcą w ten sposób zapełnić pokład w przypadku niestawienia się na odprawę części pasażerów. W wyniku tego działania, często zdarza się, że pasażerowie , którzy dotarli na odprawę jako ostatni mogą spotkać się z odmową wpuszczenia na pokład, czyli tzw.” Overbookingiem”.
Co możemy zrobić w takim przypadku? Przede wszystkim się zbytnio nie denerwować, a w tym pomaga znajomość swoich praw!
W przypadku nadwyżki sprzedanych biletów, przewoźnik powinien wezwać ochotników do rezygnacji z lotu w zamian za korzyści na warunkach ustalonych z pasażerami, a także zapewnić opiekę na czas oczekiwania na zmieniony lot, tj. posiłki, napoje, rozmowy telefoniczne a także w razie konieczności hotel i dojazd z i na lotnisko.
Jeżeli natomiast linia lotnicza odmówi Ci wejścia na pokład pomimo tego, że nie wyraziłeś na to zgody, należy Ci się odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro a także zwrot pełnej ceny biletu lub zmiana rezerwacji na inny lot oraz zapewnienie wspomnianej wcześniej należytej opieki na czas oczekiwania.