Odszkodowanie za „overbooking”

Czy spotkałeś się kiedyś z odmową wejścia na pokład w wyniku nadwyżki pasażerów?

Stałą praktyką linii lotniczych jest sprzedaż większej liczby biletów, niż jest miejsc na pokładzie samolotu.
Wynika to z faktu, że nastawione na zysk linie lotnicze, bazując na statystykach, chcą w ten sposób zapełnić pokład w przypadku niestawienia się na odprawę części pasażerów. W wyniku tego działania, często zdarza się, że pasażerowie , którzy dotarli na odprawę jako ostatni mogą spotkać się z odmową wpuszczenia na pokład, czyli tzw.” Overbookingiem”.

Co możemy zrobić w takim przypadku? Przede wszystkim się zbytnio nie denerwować, a w tym pomaga znajomość swoich praw!

W przypadku nadwyżki sprzedanych biletów, przewoźnik powinien wezwać ochotników do rezygnacji z lotu w zamian za korzyści na warunkach ustalonych z pasażerami, a także zapewnić opiekę na czas oczekiwania na zmieniony lot, tj. posiłki, napoje, rozmowy telefoniczne a także w razie konieczności hotel i dojazd z i na lotnisko.
Jeżeli natomiast linia lotnicza odmówi Ci wejścia na pokład pomimo tego, że nie wyraziłeś na to zgody, należy Ci się odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro a także zwrot pełnej ceny biletu lub zmiana rezerwacji na inny lot oraz zapewnienie wspomnianej wcześniej należytej opieki na czas oczekiwania.