Często zadawane pytania


  1. Ile musi wynieść opóźnienie?
  2. W przypadku lotów opóźnionych, opóźnienie musi wynieść 3 godziny lub więcej. W przypadku lotów odwołanych opóźnienie musi być większe niż 2 godziny.
    Liczy się czas opóźnienia w dotarciu do portu docelowego.


  3. Ile mi się należy?
  4. W zależności od dystansu lotu można się ubiegać o odszkodowanie w wysokości od 125 do 600 euro od osoby.


  5. Ile to kosztuje?
  6. Pobieramy prowizję od wygranego odszkodowania- 22% brutto w przypadku zakończenia sprawy w postępowaniu przedsądowym (95% wygrywanych spraw) lub 25% brutto w przypadku postępowania sądowego lub egzekucji komorniczej.
    Dodatkowo jeśli pasażerom przysługuje zwrot kosztów dodatkowych (zakup posiłków lub napojów, koszty rozmów telefonicznych, wynajem hotelu itd.) uzyskujemy je bezpłatnie w ramach usługi.


  7. Jak długo to trwa?
  8. Od momentu przesłania do nas formularza roszczenie zostaje przez nas stworzone i przesłane do linii lotniczej najpóźniej następnego dnia roboczego. Linia lotnicza ma 30 dni na odpowiedź. W tym czasie udaje nam się wygrywać wiele spraw. W przypadku odmowy decydujemy jakie kroki podjąć dalej. Większość spraw udaje nam się wygrywać w ciągu 4 miesięcy. Jest to jednak zależne od pracy instytucji w danym kraju oraz responsywności danej linii lotniczej.


  9. Czy linia ma obowiązek zwrotu kosztów dodatkowych?
  10. Linia lotnicza ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych podczas oczekiwania na opóźniony lot (powyżej 2 godzin bez względu na przyczynę opóźnienia) za zakup posiłków, napojów, rozmów telefonicznych a także wynajmu hotelu i dojazdu na lotnisko w przypadku przeniesienia lotu na kolejny dzień. Obowiązek ten występuje jednak tylko w przypadku, gdy przewoźnik nie zapewnił takiej opieki. Zwrot można uzyskać na podstawie paragonów.
    W przypadku lotu odwołanego lub opóźnionego powyżej 5 godzin przysługuje prawo do rezygnacji z lotu oraz zwrot ceny niewykorzystanego biletu.


  11. Do jakiego czasu wstecz można się ubiegać o odszkodowanie?
  12. W wyniku orzeczenia Sądu Najwyższego z 17 marca 2017 r. oraz aktualnie wprowadzanych zmian w polskim systemie prawnym możemy przyjmować sprawy do roku wstecz od momentu zdarzenia.


  13. Których krajów i linii lotniczych to dotyczy?
  14. O odszkodowanie można się ubiegać od każdej linii lotniczej, pod warunkiem, że wylot nastąpił z kraju Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz zamorskich terytoriów zależnych krajów UE oraz za wszystkie loty realizowane przez linie lotnicze zarejestrowane w Unii Europejskiej.


  15. Czy ponoszę koszty ewentualnej sprawy sądowej?
  16. Całość kosztów sądowych, również w przypadku przegranej sprawy ponosi nasza firma. W przypadku wygranej sprawy sądowej pobieramy jedynie za całość prowizję 25 % brutto.


  17. Jak się zgłosić?
  18. Zgłoszenia przyjmujemy poprzez formularz zgłoszeniowy w zakładce „Zgłoś się”.


  19. Co muszę mieć, żeby się zgłosić?
  20. Do przyjęcia zgłoszenia potrzebujemy skanów/zdjęć kart pokładowych. Jeśli pasażer ich nie posiada przyjmiemy sprawę na podstawie elektronicznej rezerwacji bądź umowy z biurem podróży. O zwrot kosztów dodatkowych możemy się ubiegać na podstawie skanów/zdjęć paragonów.


  21. Czy jeśli zrezygnowałem z opóźnionego/ odwołanego lotu należy mi się odszkodowanie?
  22. Pasażer ma prawo zrezygnować z lotu przy opóźnieniu wynoszącym ponad 5 godzin. W tym przypadku przysługuje mu prawo do odszkodowania oraz zwrot ceny niewykorzystanego biletu.


  23. Czy jeśli podczas rejsu łączonego w wyniku opóźnienia jednego z lotów nie zdążyłem na kolejny należy mi się odszkodowanie?
  24. Rejsy łączone są traktowane jako jeden, jeśli wszystkie loty mają jeden numer rezerwacji. Pod uwagę brane jest łączne opóźnienie w dotarciu do portu docelowego, a zatem w przypadku opóźnienia jednego z lotów i niezdążenia na kolejny lot, jeśli ostateczne opóźnienie w dotarciu do portu docelowego wyniesie powyżej 3 godzin pasażerowi może przysługiwać prawo do odszkodowania.