Często zadawane pytania


1. Ile musi wynieść opóźnienie?

W przypadku lotów opóźnionych, opóźnienie musi wynieść 3 godziny lub więcej. W przypadku lotów odwołanych opóźnienie musi być większe niż 2 godziny.
Liczy się czas opóźnienia w dotarciu do portu docelowego.


2. Ile mi się należy?

W zależności od dystansu lotu można się ubiegać o odszkodowanie w wysokości od 125 do 600 euro od osoby.


3. Ile to kosztuje?

Pobieramy jedynie prowizję od wygranego odszkodowania- 22% brutto.


4. Jak długo to trwa?

Od momentu przesłania do nas formularza roszczenie zostaje przez nas stworzone i przesłane do linii lotniczej najpóźniej następnego dnia roboczego. Linia lotnicza ma 30 dni na odpowiedź. W tym czasie udaje nam się wygrywać wiele spraw. W przypadku odmowy decydujemy jakie kroki podjąć dalej. Większość spraw udaje nam się wygrywać w ciągu 4 miesięcy. Jest to jednak zależne od pracy instytucji w danym kraju oraz responsywności danej linii lotniczej.


5. Czy linia ma obowiązek zwrotu kosztów dodatkowych?

Linia lotnicza ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych podczas oczekiwania na opóźniony lot (powyżej 2 godzin bez względu na przyczynę opóźnienia) za zakup posiłków, napojów, rozmów telefonicznych a także wynajmu hotelu i dojazdu na lotnisko w przypadku przeniesienia lotu na kolejny dzień. Obowiązek ten występuje jednak tylko w przypadku, gdy przewoźnik nie zapewnił takiej opieki. Zwrot można uzyskać na podstawie paragonów.
W przypadku lotu odwołanego lub opóźnionego powyżej 5 godzin przysługuje prawo do rezygnacji z lotu oraz zwrot ceny niewykorzystanego biletu.


6. Do jakiego czasu wstecz można się ubiegać o odszkodowanie?

W wyniku orzeczenia Sądu Najwyższego z 17 marca 2017 r. oraz aktualnie wprowadzanych zmian w polskim systemie prawnym możemy przyjmować sprawy do roku wstecz od momentu zdarzenia.


7. Których krajów i linii lotniczych to dotyczy?

O odszkodowanie można się ubiegać od każdej linii lotniczej, pod warunkiem, że wylot nastąpił z kraju Unii Europejskiej, Norwegii, Islandii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii oraz zamorskich terytoriów zależnych krajów UE oraz za wszystkie loty realizowane przez linie lotnicze zarejestrowane w Unii Europejskiej.


8. Czy ponoszę koszty ewentualnej sprawy sądowej?

Całość kosztów sądowych, również w przypadku przegranej sprawy ponosi nasza firma. W przypadku wygranej sprawy sądowej pobieramy jedynie za całość prowizję 22 % brutto.


9. Jak się zgłosić?

Zgłoszenia przyjmujemy poprzez formularz zgłoszeniowy w zakładce „Zgłoś się”.


10. Co muszę mieć, żeby się zgłosić?

Do przyjęcia zgłoszenia potrzebujemy skanów/zdjęć kart pokładowych. Jeśli pasażer ich nie posiada przyjmiemy sprawę na podstawie elektronicznej rezerwacji bądź umowy z biurem podróży. O zwrot kosztów dodatkowych możemy się ubiegać na podstawie skanów/zdjęć paragonów.


11. Czy jeśli zrezygnowałem z opóźnionego/ odwołanego lotu należy mi się odszkodowanie?

Pasażer ma prawo zrezygnować z lotu przy opóźnieniu wynoszącym ponad 5 godzin. W tym przypadku przysługuje mu prawo do odszkodowania oraz zwrot ceny niewykorzystanego biletu.


12. Czy jeśli podczas rejsu łączonego w wyniku opóźnienia jednego z lotów nie zdążyłem na kolejny należy mi się odszkodowanie?

Rejsy łączone są traktowane jako jeden, jeśli wszystkie loty mają jeden numer rezerwacji. Pod uwagę brane jest łączne opóźnienie w dotarciu do portu docelowego, a zatem w przypadku opóźnienia jednego z lotów i niezdążenia na kolejny lot, jeśli ostateczne opóźnienie w dotarciu do portu docelowego wyniesie powyżej 3 godzin pasażerowi może przysługiwać prawo do odszkodowania.