Biuro podróży odpowiada za zmianę godzin lotu a linia lotnicza za opóźnienie. Kto powinien wypłacić odszkodowanie?

3 lipca 2018

W ostatnich tygodniach tysiące klientów biur podróży zostało dotkniętych zmianami rozkładów lotów i opóźnieniami, co prowadziło do skracania urlopu.

Wykupienie wakacji w biurze podróży i lot odrębną linią lotniczą, w przypadku problemów z lotem, często powodują dezorientację pasażerów. W przypadku zmiany terminu lotu ciężko określić kto odpowiada za zaistniałą sytuację, tym bardziej, że zarówno biura podróży jak i linie lotnicze nie zawsze właściwie informują klientów o swoich prawach.

czytaj dalej

Enter Air- linia lotnicza, która nie odwołała żadnego lotu.

28 maja 2018

W wywiadzie przeprowadzonym 30 października 2017 r. przez Rynek Lotniczy z prezesem największej prywatnej linii lotniczej w Polsce- Enter Air , na temat podpisania umowy z TUI, mogliśmy wyczytać, że zaletą przewoźnika jest to, że nigdy nie odwołał żadnego lotu. Ze względu na charakter naszej działalności postanowiliśmy odnieść się do wspomnianego stwierdzenia w naszym dzisiejszym artykule.

czytaj dalej

Odszkodowanie za opóźniony lot tanich linii lotniczych

20 kwietnia 2018

W ostatnich latach polskie porty lotnicze regularnie odnotowywały bardzo duży wzrost liczby połączeń. Nie da się ukryć, że główną przyczyną ich wzrostu była ekspansja tanich linii lotniczych takich jak Ryanair, Wizzair a także Easy Jet i Norwegian. Zwiększająca się liczba kierunków, względnie niskie ceny i krótki czas podróży, oferowane przez te linie, przekonały do korzystania z ich usług miliony pasażerów.

czytaj dalej

Opóźnione loty Small Planet

11 kwietnia 2018

Biura podróży, które oferują zagraniczne wycieczki, z roku na rok coraz bardziej nastawiają się na organizowanie ich we współpracy z liniami lotniczymi, które oferują loty czarterowe. Rosnący w bardzo dużym tempie rynek lotniczy a co za tym idzie otwieranie nowych, egzotycznych tras, z polskich portów regionalnych, przy jednoczesnych, względnie niskich cenach przelotów, sprawiają, że lot samolotem często jest dużo bardziej atrakcyjny niż podróż autokarem.

czytaj dalej

Odszkodowanie za opóźniony lot łączony – Lufthansa

4 kwietnia 2018

Na przestrzeni lat, w wyniku uwolnienia granic i rozwoju światowego rynku lotniczego, liczba pasażerów stale się zwiększa. Podróże międzykontynentalne stają się coraz powszechniejsze wśród Polaków. Często są one związane z biznesem, turystyką, nauką lub po prostu wizytą u rodziny, która mieszka na innym kontynencie. czytaj dalej

Co warto wiedzieć przed lotem do Egiptu, Turcji, Tunezji i innych krajów spoza Unii Europejskiej?

30 marca 2018

Wśród polskich turystów, szczególnie w okresie wakacyjnym, bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się podróże w rejon Basenu Morza Śródziemnego. Poza takimi krajami jak Hiszpania, Francja, Grecja, Włochy czy szczególnie ciesząca się popularnością w ostatnich latach Chorwacja, Polacy często wybierają podróże do Egiptu, Turcji lub Tunezji.

czytaj dalej

Przez opóźniony lot Twoja wycieczka z biura podróży się skróciła?

28 sierpnia 2017

Jak wynika z badań Mondial Assistence, w zeszłym roku na wakacje wyjechało około 4,7 miliona Polaków. Ponad połowa z tych osób wybrała urlop organizowany przez biuro podróży. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ubezpieczyciela, podróżni wybierający usługi biur turystycznych cenią sobie przede wszystkim wygodę korzystania z takiej usługi. Nie każdy bowiem chce obcinać włosy sam, niektórzy wolą wybrać usługi salonu fryzjerskiego. czytaj dalej

Opóźniony lot – Lądowanie czy otwarcie drzwi samolotu? Jak liczy się opóźnienie lotu?

21 sierpnia 2017

opóźniony lot samolotem

Zgodnie z dyrektywą eu 261/04 pasażerom opóźnionych i odwołanych lotów należy się odszkodowanie jeśli przylot lub dotarcie do portu docelowego były opóźnione o więcej niż 3 godziny w przypadku lotów opóźnionych lub więcej czytaj dalej

Ugody, vouchery i inne „bajery”

27 czerwca 2017

Zakres praw pasażerów lotów samolotowych w przeciągu ostatnich kilku lat uległ znacznemu poszerzeniu. Jeszcze do niedawna mało kto znał swoje prawa w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu. czytaj dalej

Zachowaj paragony

22 czerwca 2017

Opóźnienia i odwołania samolotów zdarzają się często. Wielu pasażerów w związku z tym, oczekując na samolot zmuszonych jest ponieść dodatkowe koszty. Na początku zacznijmy od teorii. Linia lotnicza przy opóźnieniu wynoszącym powyżej 2 godzin, bez względu na jego przyczynę ma obowiązek zagwarantować pasażerom opiekę w postaci posiłków, napojów, rozmów telefonicznych, dwóch dalekopisów i wysłania dwóch e-maili. czytaj dalej