Przez opóźniony lot Twoja wycieczka z biura podróży się skróciła?

28 sierpnia 2017

Jak wynika z badań Mondial Assistence, w zeszłym roku na wakacje wyjechało około 4,7 miliona Polaków. Ponad połowa z tych osób wybrała urlop organizowany przez biuro podróży. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ubezpieczyciela, podróżni wybierający usługi biur turystycznych cenią sobie przede wszystkim wygodę korzystania z takiej usługi. Nie każdy bowiem chce obcinać włosy sam, niektórzy wolą wybrać usługi salonu fryzjerskiego. czytaj dalej

Opóźniony lot – Lądowanie czy otwarcie drzwi samolotu? Jak liczy się opóźnienie lotu?

21 sierpnia 2017

opóźniony lot samolotem

Zgodnie z dyrektywą eu 261/04 pasażerom opóźnionych i odwołanych lotów należy się odszkodowanie jeśli przylot lub dotarcie do portu docelowego były opóźnione o więcej niż 3 godziny w przypadku lotów opóźnionych lub więcej czytaj dalej

Ugody, vouchery i inne „bajery”

27 czerwca 2017

Zakres praw pasażerów lotów samolotowych w przeciągu ostatnich kilku lat uległ znacznemu poszerzeniu. Jeszcze do niedawna mało kto znał swoje prawa w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu. czytaj dalej

Zachowaj paragony

22 czerwca 2017

Opóźnienia i odwołania samolotów zdarzają się często. Wielu pasażerów w związku z tym, oczekując na samolot zmuszonych jest ponieść dodatkowe koszty. Na początku zacznijmy od teorii. Linia lotnicza przy opóźnieniu wynoszącym powyżej 2 godzin, bez względu na jego przyczynę ma obowiązek zagwarantować pasażerom opiekę w postaci posiłków, napojów, rozmów telefonicznych, dwóch dalekopisów i wysłania dwóch e-maili. czytaj dalej

Nie Ptaka wina

3 czerwca 2017

Opóźnienia samolotów zdarzają się często. Rośnie świadomość społeczeństwa na temat przysługujących pasażerom opóźnionych i odwołanych lotów praw. Zawiłość i cały czas kształtujące się ustawodawstwo sprawia, że czasami trudno znaleźć i zrozumieć zawiły przepis mówiący o tym jakie są nasze prawa w takich sytuacjach. czytaj dalej